دبير كانون جهانگردى و اتومبيلرانى  هرمزگان:

به گونه ای رفتار نکنیم که در روز سیزده بدر خوشى های  ايام نوروز را  با تلخى به پايان برسانيم



هر ساله با نزدیک شدن به روز سیزده بدر که از آن با عنوان روز طبیعت نیز یاد می شود، نگرانی‌ها در مورد نکات ایمنی سیزده بدر افزایش می یابد.

  
به گزارش صبح ساحل، آرين رفيعى بندرى دبير كانون جهانگردى و اتومبيلرانى استان هرمزگان با آرزوى قبولى طاعات و عبادات همه هم استانى گفت: با این حال هر ساله شاهد خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری برای شهروندان و حتی طبیعت بوده‌ایم اما با رعایت پاره‌ای از نکات ایمنی سیزده بدر شهروندان می توانند به بهترین شکل و در امنیت کامل از طبیعت گردی در کنار خانواده خود لذت ببرند.
وی بیان داشت:  نباید طوری رفتار کنیم که در روز سیزده بدر خوشى های  ايام نوروز را  با تلخى به پايان برسانيم.
دبير كانون جهانگردى و اتومبيلرانى استان هرمزگان گفت:
باید در این روز احتياط كنيم تا حوادث رانندگى موجب اتفاق تلخ براى خودمان و خانواده نشود .  اين روز همه مسافران نوروزى براى بازگشت به سمت استان خودشان در مسير هاى خروج هستند و اين شلوغى ممكن است   باعث بروز حوادثی تلخ و جبران ناپذیری شود.
وی از همه شهروندان هرمزگانی خواست تا جای که  امكان دارد از مكان هاى گردشگرى داخل شهر براى گذراندن اين روز استفاده کنیم تا سیزده بدر خوبی را به یادگار بگذاریم.
آرين رفيعى بندرى دبير كانون جهانگردى و اتومبيلرانى استان هرمزگان اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی سیزده بدر چندان دشوار نبوده و بعضا بسیار پیش پا افتاده‌اند، ولی با این حال بسیاری از افراد با پشت گوش انداختن این توصیه‌های ایمنی باعث وقوع حوادث مختلفی می شوند. بعضاً این حوادث به طرز غیر قابل جبرانی گریبان گیر طبیعت نیز می شود. وی در ادامه به توضیح مختصری در مورد نکات ایمنی سیزده بدر  پرداخت و گفت: بسیاری از مردم برای گذراندن این روز، خروج از شهر و گذراندن اوقات خود در طبیعت را به گذراندن اوقات در بوستان های شهر ترجیح می دهند. به همین دلیل در این روز شاهد افزایش تعداد تصادفات جاده‌های اطراف شهرها نیز هستیم. به همین منظور لازم است که رانندگان برای حفظ امنیت خود و خانواده خود از رانندگی شتابزده و سبقت‌های غیر مجاز پرهیز کرده و با دقت بیشتری رانندگی کنند تا پایان خوشی را برای تعطیلات خود رقم بزنند و در صورت بارندگی و لغزندگی دقت دوچندان رانندگان لازم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها